Wellington en richting het Zuider Eiland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Martin Quak - WaarBenJij.nu Wellington en richting het Zuider Eiland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Martin Quak - WaarBenJij.nu

Wellington en richting het Zuider Eiland

Blijf op de hoogte en volg Martin

22 December 2018 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Vroeg meld ik me in Rotorua bij het busstation voor de bus naar Wellington, ik wil richting het Zuider Eiland.
De busrit is in een comfortabele bus en duurt ongeveer zeven uur. Deze vliegen om. Einde van de middag kom ik aan in de hoofdstad van Wellington, op naar het hostel en meteen maar even in de stad kijken en een hapje eten.
De volgende dag met een treintje richting de botanische tuinen, gelegen op een heuvel met een mooi uitzicht over de stad. De terugweg met de benenwagen en lekker langs de haven gelopen.
Daarna even bijkomen in het hostel en daarna met de nachtboot richting het Zuider Eiland, een overtocht van ongeveer vier uur. Daarna is het aan de andere kant even wachten op mijn bus richting het Nationale Park Abel Tasman. Dit wordt een leuke rit, mooie omgeving en een chauffeur die ook de nodige uitleg geeft over de omgeving en het verblijf in Marahau, aan de rand van het Nationale Park. Daar aangekomen een groepsmaaltijd met ongeveer de hele bus. Een heerlijke manier om je meteen thuis te voelen. Dit kamp ligt prachtig aan de kust en het weer is ook fantastisch.
De volgende dag ga ik met een watertaxi het nationale park in. Onderweg even kijken bij de splitt apple rock, volgens de berichten de meest gefotografeerde rots van het Zudelijk Halfrond, en bij een eiland vol pelsrobben. Na een drie kwartier varen word ik afgezet op Anchorage Bay, een prachtige baai in het park. Vanaf daar ga ik eerst naar een natuurlijk zwembad en daarna is het terugwandelen naar het kamp. Een prachtige wandeling van ongeveer 17 km, uurtje of vier.
De volgende dag is het weer een busrit die ongeveer de hele dag duurt, maar dat is absoluut geen straf, wat een schitterende omgeving. We komen aan het einde van de middag aan in Franz Josef, een dorp aan de voet van een aantal gletsjers, altijd mooi!
Morgen staat een helihike gepland. Met een helikopter naar de gletsjer, daar een wandeling van ongeveer drie uur, en weer terug. Als het goed is weer een kruisje op mijn bucketlist. Enige wat roet in het eten kan gooien is het weer, maar het ziet er goed uit, fingers crossed....

  • 22 December 2018 - 07:10

    KeesenHerma:

    Wat klink dat allemaal fantastisch lijkt ons erg mooi geniet jij maar van bijna je laatste dagen maar dat komt vast goed we kijken uit naar al je foto,s

  • 24 December 2018 - 11:17

    Rina:

    Wat maak je toch een verre reizen en zo ver nog lopen daar moetje toch wel conditie voor hebben hoor maar dan zie je ook wat zeker van uit de hele Ik wil je gelijk goede kerst maar vooral vast een heel goed beging wensen en nog een fijne tijd gr Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 24 Okt. 2018
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 7122

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 02 Januari 2019

Antarctica & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: